Sluit menu

Veelgestelde vragen

De meest gestelde vragen vind je hieronder. Staat je vraag er niet bij? Neem dan contact op met onze klantenservice.

E-tickets & vouchers
Waarom is er geen beschikbaarheid als ik met mijn e-ticket wil reserveren, maar wel bij het reserveren van een reguliere entree?

Voor acties, e-tickets en reguliere dagentrees bieden wij dagelijks een bepaalde beschikbaarheid aan. Op deze manier is er voor mensen met en zonder voucher of e-ticket de mogelijkheid om naar één van de Vitae Wellnessresorts te komen. Het is dus mogelijk dat bepaalde dagen niet meer te boeken zijn met een e-ticket of actie, maar nog wel met een reguliere dagentree of arrangement. Het is niet mogelijk om een reguliere dagentree te boeken om vervolgens een kortingsbon, e-ticket of voucher te verzilveren. Om teleurstellingen te voorkomen adviseren wij op tijd te reserveren. Op die manier kun je altijd op jouw gewenste dag reserveren.

Mijn voucher is verlopen, kan ik deze verlengen?

Het is niet mogelijk om vouchers en/of kortingscodes te verlengen.

Ik heb een e-ticket van een andere organisatie ontvangen, hoe moet ik reserveren?

Heb je een e-ticket of voucher bij iemand anders dan bij ons of via Your Healthy Escape aangeschaft? Dan kun je in veel gevallen alsnog online reserveren door je e-ticketcode te verzilveren tijdens het reserveringsproces. De code die je moet gebruiken vind je in de meeste gevallen onder of naast de barcode. Op het betreffende e-ticket of voucher staat aangegeven of je wel of niet online kunt reserveren.

De geldigheid op mijn voucher verschilt van de geldigheid op de website. Welke geldigheid is geldig?

De geldigheid op de website is de juiste geldigheid. Onze receptiemedewerkers zullen ten alle tijden de geldigheid van de website aanhouden.

Mijn e-ticket is niet persoonsgebonden, wat betekent dit eigenlijk?

In veel gevallen zijn e-tickets niet persoonsgebonden. Dit betekent dat andere personen ook gebruik kunnen maken van de door jou gekochte e-tickets. Je kunt deze dus cadeau doen of als je bijvoorbeeld een 3x ticketactie hebt gekocht, met twee andere personen tegelijkertijd gebruik maken van de tickets.

Wanneer ontvang ik mijn bestelde e-tickets?

Vrijwel al onze e-tickets welke je online aankoop worden direct, digitaal als PDF naar je opgegeven mailadres verstuurd. Dit gebeurd zodra wij de betaling hebben ontvangen. Let op! Betaal je met een buitenlandse betaalkaart of met een creditcard? Dan kan het zijn dat de betaling later verwerkt gaat worden door je bank. Je ontvangt de e-tickets pas als de betaling is verwerkt.

Ik krijg een foutcode te zien tijdens het verzilveren van mijn activatiecode, wat moet ik doen?

Dit kan meerdere oorzaken hebben:

1. De activatiecode is al verzilverd:
Je hebt met jouw activatiecode al een e-ticket aangevraagd! Is het e-mailadres correct? Na het aanvragen van je e-ticket ontvang je je e-ticket binnen 30 minuten in je inbox. Heb je geen e-mail ontvangen? Controleer dan ook even je spam box. Met de code kun je een reservering maken bij het resort van jouw keuze. Als je bijvoorbeeld naar de Wellnessboot wilt, ga je naar www.wellnessboot.nl en klik je vervolgens rechtsbovenin op 'reserveren'. Vul vervolgens bij 'ik heb een voucher of e-ticket' de code in die op je e-ticket vermeld staat (de code van je e-ticket vind je in je e-mail) en rond de reservering af. Toch hulp nodig? Neem dan contact op met onze klantenservice.

2. De ingevulde activatiecode is onjuist, vul de code opnieuw in.
Oeps! Je hebt waarschijnlijk een typefout gemaakt of je heb per ongeluk een teken overgeslagen. Vul de code opnieuw in.

3. De activatiecode is niet meer geldig.
Oeps! Je hebt waarschijnlijk jouw activatiecode te lang bewaard. Het is helaas niet mogelijk om activatiecodes te verlengen.

Ik heb een voucher met een activatiecode ontvangen. Waar moet ik deze invullen?

Op de homepage van onze webshop kun je direct jouw activatiecode invoeren. Bij het invoeren van de juiste code wordt je automatisch naar de actiepagina doorgestuurd om jouw e-ticket aan te schaffen. Klik hier om naar de homepage te gaan.
 

Ik heb een e-ticket aangevraagd, maar ik heb nog niets ontvangen

Heb je alle stappen doorlopen en alle gegevens goed ingevuld? Is het e-mailadres dat je hebt opgegeven correct? Het kan dan zo zijn dat je e-ticket(s) in je spambox terecht zijn gekomen. Heb je ook je spambox nagekeken en is het al langer dan 30 minuten geleden dat je het e-ticket hebt aangevraagd? Neem dan contact op via onze klantenservice: webshop@vitaewellnessresorts.nl.

Wat is de levertijd?

Online bestellingen worden als e-ticket per mail toegestuurd, tenzij nadrukkelijk anders vermeld. De levertijd van digitale e-tickets is doorgaans 5 minuten. Afhankelijk van de gekozen betaalmethode kan het langer duren. De e-tickets worden toegestuurd zodra de betaling is ontvangen. Heb je een Wellness Voordeelkaart gekocht? Als je de Wellness voordeelkaart vóór 15.00 uur besteld, dan wordt de pas dezelfde dag nog verzonden. Indien je een bestelling gedurende het weekend plaatst, dan wordt de bestelling de eerstvolgende werkdag verzonden. LET OP! op maandag vindt geen bezorging plaats. (Wellness Voordeelkaarten zijn alleen in een bepaalde actieperiode verkrijgbaar)

Zijn kortingsbonnen, e-tickets of vouchers voor een wellness entree ook geldig voor een arrangement?

Kortingsbonnen voor een wellness entree zijn alleen geldig voor een wellness entree. Deze kortingsbonnen, e-tickets of vouchers kunnen dus niet ingeleverd worden voor een arrangement of ander product en/of dienst.

Het arrangement of actie is een 'Web only' product. Wat houdt dit eigenlijk in?

Dit arrangement of deze actie dien je eerst online te kopen, je ontvangt dan direct een e-ticket per mail toegestuurd. Na het ontvangen van dit e-ticket kun je reserveren bij de vestiging van jouw keuze. Het is dus niet mogelijk om dit arrangement of actie op locatie te betalen of te reserveren.

Reserveren
Ik heb een e-ticket, maar het lukt mij niet om (online) te reserveren.

Er zijn verschillende e-tickets waarmee je kunt reserveren. In bijna alle gevallen vind je een code onder de barcode, deze vul je in op deze pagina om je reservering te maken.

Kom je er nog niet uit? Neem op werkdagen tussen 9:00 en 17:00 uur contact op met onze klantenservice via +31 (0) 108 701 960

Hoe kan ik mijn reservering wijzigen?

Je kunt je reservering wijzigen door telefonisch contact op te nemen met het betreffende Vitae Wellnessresort. De receptioniste kijkt dan wat er eventueel mogelijk is om de reservering te wijzigen, in sommige gevallen kan het zijn dat dit niet mogelijk is.

Is reserveren noodzakelijk?

Om ontspanning te garanderen hebben alle Vitae Wellnessresorts een maximaal aantal gasten wat toegelaten kan worden. Wij raden je daarom aan om je saunadag vooraf te reserveren, zodat je zeker bent dat er nog plek voor je is. Wil je gebruik maken van een actie of e-ticket, dan is reserveren verplicht. Dit staat duidelijk op je e-ticket of voucher vermeld.

Behandelingen
Hoe laat vindt mijn geboekte behandeling plaats?

Behandelingen kunnen plaatsvinden tussen een half uur na je opgegeven aankomsttijd en 21:00 uur. De behandeltijden worden bij aankomst aan je doorgegeven.

Kunnen behandelingen gelijktijdig plaatsvinden?

Kom je met meerdere personen, dan doen wij onze uiterste best om de behandelingen gelijktijdig te plannen. Wij kunnen dit echter niet met zekerheid garanderen. De behandeltijden worden bij aankomst aan je doorgegeven.

Als ik mijn voorkeur voor de behandeltijd doorgeef, wordt de behandeling dan ook op dat tijdstip ingepland?

Wij doen onze uiterste best om aan je wensen te voldoen. Echter kunnen wij de tijden niet met zekerheid garanderen. Behandelingen kunnen plaatsvinden tussen een half uur na de door jou opgegeven aankomsttijd en 21:00 uur. De tijden van de behandelingen worden bij aankomst aan je aangegeven.

Ik kom iets later dan de aangegeven aankomsttijd, moet ik dit doorgeven?

Indien je een behandeling hebt gereserveerd en niet op de aangegeven aankomsttijd kunt arriveren, dien je dit vooraf tijdig aan ons door te geven. Dit in verband met de ingeplande behandelingen. Behandelingen worden een half uur na de door jou opgegeven aankomsttijd en 21:00 uur ingepland.

Kan ik een behandeling reserveren zonder gebruik te maken van de sauna- en wellnessfaciliteiten?

Ja dat kan. Je kunt ook van een ontspannende massage of gezichtsbehandeling genieten zonder saunabezoek.

Kan ik op de dag zelf ook nog behandelingen reserveren?

Indien beschikbaar kun je op de dag zelf nog een behandeling reserveren. We raden je echter wel aan om dit vooraf te doen om teleurstellingen te voorkomen. Behandelingen en massages zijn populair en zijn daardoor vaak niet meer beschikbaar op de dag zelf.

Eten & drinken
Mag ik mijn eigen eten en drinken meenemen?

Het is niet toegestaan om je eigen consumpties te nuttigen bij de Vitae Wellnessresorts. In alle resorts zijn er prachtige restaurants aanwezig waar je ieder moment van de dag terecht kunt voor een hapje en drankje.

Ik heb een allergie, hoe kan ik dat doorgeven?

Indien je een allergie hebt, raden wij je aan dit aan tafel door te geven. Heb je een specifieke allergie? Dan raden wij je aan om tijdens het maken van de reservering kenbaar te maken welke allergie je hebt, zodat de koks vooraf kunnen zorgen dat er specifieke ingrediënten in huis zijn om voor jou een heerlijke maaltijd te kunnen bereiden.

Hoe laat vindt de lunch plaats?

Bij Vitae Wellnessresorts vind je geen massale buffetten maar geniet je a la carte van de uitgebreide menukaart. De broodgerechten serveren wij tot 17:00 uur, alle overige gerechten zijn de hele dag door te bestellen tenzij anders aangegeven.

Hoe laat vind het diner plaats?

Bij Vitae Wellnessresorts vind je geen massale buffetten maar geniet je a la carte van de uitgebreide menukaart. Vanaf 17:00 uur ben je van harte welkom in het restaurant voor het diner. Stel je eigen 3-gangen diner samen uit onze dinerkaart. De keuken is dagelijks geopend tot 21:00 uur (op vrijdag en zaterdag tot 21:30 uur)

Giftcards & andere cadeaubonnen
Kan ik een cadeaubon ook aan de receptiebalie aanschaffen?

Het is mogelijk om zowel online als aan de receptiebalie een cadeaubon aan te schaffen. Let op! Dit is alleen mogelijk voor cadeaubonnen. E-tickets zijn, tenzij uitdrukkelijk anders aangegeven, alleen online in onze webshop te koop. Kijk dus altijd goed naar de voorwaarden om teleurstellingen aan de receptie te voorkomen.

Wanneer dien ik mijn kortingsbon in te leveren?

Wanneer je in het bezit bent van een kortingsbon, dan dien je deze bij het inchecken aan de receptioniste te overhandigen. Eventuele cadeaubonnen kun je tijdens de betaling (na het bezoek) bij de receptie inleveren.

Overige
Wat zit er allemaal bij de prijs in?

Er zijn verschillende acties, entrees en arrangementen. Op de website bij het gewenste product/actie staan onder het kopje 'inhoud' alles vermeld wat er bij de prijs/actie inbegrepen is. Alle overige bestedingen tijdens jouw dagje sauna zijn exclusief en kun je na afloop afrekenen bij de receptie. Op de websites van het betreffende Vitae Wellnessresort kun je vinden welke aantrekkelijke acties en/of arrangementen boekbaar zijn. Wil je meer informatie? Neem dan contact op met onze klantenservice. 

Zijn er speciale damesdagen?

Er vinden geen speciale damesdagen plaats. Alleen bij Wellnessresort Leiden is er 1x per maand een speciale damesdag.

Mag ik mijn eigen badjas, handdoeken en slippers meenemen?

Tijdens je bezoek kun je gebruik maken van je eigen badjas, handdoeken en slippers. Je kunt deze ook bij de receptiebalie huren. Na afloop mag je de slippers meenemen en laat je de was bij ons achter, zo kom je nog meer ontspannen thuis.

Hoe laat vindt de rondleiding plaats?

Bij de receptie kun je informeren wanneer de rondleidingen plaatsvinden. Deze worden op verzoek uitgevoerd door een van de wellnessmedewerkers.

Is er een ruimte beschikbaar waar ik tijdens mijn bezoek kan kolven?

Ja, er is op ieder resort een ruimte beschikbaar om te kolven. Voor meer informatie kun je terecht bij de receptie van het betreffende resort.

Kan ik naar de sauna als ik zwanger ben?

Ook tijdens je zwangerschap kun je naar de sauna blijven gaan, er zijn dan echter wel een paar zaken waar je rekening mee dient te houden. Neem gerust contact met ons op om eventuele vragen te kunnen beantwoorden.

Is het verplicht om badkleding te dragen op badkleding-mag-dagen?

Nee, op badkleding-mag-dagen is het zowel met als zonder badkleding mogelijk om gebruik te maken van de sauna- en wellnessfaciliteiten.

Is er voldoende parkeergelegenheid?

Er is voldoende parkeergelegenheid bij de Vitae Wellnessresorts. Parkeren voor bezoekers van Vitae Wellnessresorts is bovendien (m.u.v. Wellnessresort Leiden) gratis.

Mag ik mijn mobiele telefoon gebruiken tijdens mijn bezoek?

Nee, het is enkel toegestaan om je mobiele telefoon te gebruiken bij de receptie van het wellnessresort. Bij de Vitae Wellnessresorts ben je echt een dagje offline. De mobiele telefoon dient dus in het kluisje opgeborgen te worden.

Mag ik badkleding aan tijdens mijn bezoek aan Vitae Wellnessresorts?

Het dragen van badkleding is alleen toegestaan op de speciale Badkleding-mag-dagen. Op deze speciale dagen is het toegestaan om zowel met als zonder badkleding gebruik te maken van alle sauna- en wellnessfaciliteiten bij het Vitae Wellnessresort van jouw keuze. Klik hier om te kijken op welke dag van de week het Badkleding-mag-dag is.